Veelgestelde vragen abonnementen

De betalingen worden per maand automatische geïncasseerd van het rekeningnummer waarmee de inschrijving is voldaan.

De betaling geschiet doorgaans rond de 2e van de maand, behalve bij coaching abonnementen die starten op datum van inschrijving en volgen die dag en datum met de incasseringen.

Indien je niet in staat bent een Personal Training of groepsles te volgen mag je deze in hetzelfde kwartaal inhalen met een extra maand uitloop. Bijvoorbeeld u heeft een abonnement van 1x in de week dat betekent dat u 13 lessen te besteden hebt in de maanden januari, februari, maart en april. Hetzelfde geldt dan uiteraard voor de andere kwartalen.

Let op wanneer u abonnement stopgezet wordt geldt de extra maand niet. Zorgt u er dan voor dat u voorafgaand aan de laatste datum alle lessen hebt gebruikt.

Indien je niet in staat bent om te sporten in verband met een blessure, ernstige ziekte of zwangerschap dan bestaat de mogelijkheid na overleg om op te schorten. Dit betekent dat je abonnementsdiensten tijdelijk niet gebruikt worden en later mogen worden hervat.

Dit kan tot een maximum van 6 maanden maar nooit langer dan nodig. De betalingen dienen op normale wijze voldaan te worden gedurende die maanden. Dit betekent dat je later niet meer hoeft te betalen in de tijd dat je de diensten in komt halen. Bij hoge of lastige zwangerschap, wanneer niet gesport kan worden, tevens 6 maanden worden opgeschort.

Om een beoordeling aan te vragen voor jouw situatie en of je hiervoor in aanmerking komt stuur je een mail naar info@fivestar-coaching.nl. Leg duidelijk uit wat er aan de hand is, wat je kunt en niet kunt en hoelang je denkt nodig te hebben. Let op; het kan dat je aanvraag geheel of gedeeltelijk wordt afgekeurt.

Dit is alleen mogelijk bij zwangerschap of blessure waarbij op geen enkele wijze gebruik zou kunnen worden gemaakt van het programma. Dit gaat ten alle tijden in overleg. Heeft u bijvoorbeeld tijdens uw blessure mogelijkheden om vrij te trainen, anders te trainen of op een andere manier te blijven bewegen dan is het niet mogelijk te pauzeren. Ook is dit afhankelijk van het programma. Mocht u leefstijl, voeding (en fitness) coaching volgen online dan kan dat in principe altijd doorgaan. Is er op geen fatsoenlijke wijze gebruik te maken van het coaching programma dan kunnen wij ervoor kiezen om uw programma tot een maximum van 6 maanden op te schorten.

Zoals te lezen in de algemene voorwaarden vervalt uw betalingsplicht niet indien u geen gebruik maakt van uw abonnement. U moet dus ten alle tijden uw betalingsplicht tijdens uw lopende abonnement voldoen, ook als u er geen gebruik van maakt.

Dat is mogelijk indien dit abonnement hetzelfde of een hoger tarief hanteert.

Indien de incasso is mislukt wordt dit binnen 7 tot 10 dagen opnieuw geprobeerd, hier hoeft u verder niets voor te doen. U ontvangt hierover een mail. Let op indien het 3x mislukt wordt uw dossier overgedragen aan een incassopartner.

We brengen bij de eerste mislukte incasso geen extra kosten in rekening. Bij een tweede mislukte incasso brengen we 5 euro administratiekosten in rekening. Mocht de betaling opnieuw mislukken dan worden de incassokosten verhoogd met 40 euro. Blijft u in gebreke dan loopt u het risico dat uw abonnement wordt gestopt maar uw betalingsplicht niet, deze betalingsplicht wordt vervolgens afgehandeld via het incassobureau met de door hen berekende extra kosten.

Nee je abonnement is niet persoons overdraagbaar.

Het is niet mogelijk een abonnement van een vaste termijn vroegtijdig te beëindigen. Na de vast gekozen periode gaat uw abonnement automatisch over naar een maandelijks opzegbaar abonnement. Dan is uw abonnement opzegbaar per kalendermaand.

Uw abonnement is opzegbaar per kalendermaand. Bijvoorbeeld u zegt uw abonnement op in de maand juli dan heeft u de hele maand augustus nog. Het maakt dan niet uit op welke dag van die maand u het abonnement opzegt. Stuur een mail naar info@fivestar-coaching.nl om de opzegging te verwerken.

Stuur een mail naar info@fivestar-coaching.nl

Aan de hand van de voorwaarden van uw abonnement wordt het einde van uw jaartraject of een kalendermaand opzegtermijn gehanteerd.

Na de door uw gekozen (of afgesproken) termijn zal uw abonnement automatisch per maand worden verlengd en daarbij maandelijks opzegbaar zijn met een opzegtermijn van een kalendermaand.

Deze vind u onderdaan onze website’s.

Mocht u na het coaching traject geen resultaten hebben behaald dan kunt u gebruik maken van deze garantie. Hiervoor moet u aan een aantal voorwaarden voldoen:

  1. Er moet duidelijk worden aangetoond dat er geen resultaten zijn behaald. Hiervooor dien je tijdig en periodiek je resultaten te uploaden in de app. De resultaten worden gemeten doormiddel van gewicht (gemiddelde ochtendgewicht dient elke zondag in de app te worden gezet), omtrekken (zie de video in het online portaal hoe dit gemeten kan worden) en foto’s (deze dienen minimaal elke eerste zondag van de maand in de app te worden gezet, duidelijk zijn en op dezelfde manier genomen te worden). Daarnaast maken we graag gebruik van een vet% meting, dit kan gedaan worden in onze sportshool in Schoonhoven of in overleg met de coach op een andere locatie. Dit is niet verplicht maar twijfelt u aan u resultaat dan is dit wel gewenst om inderdaad te bevestigen of er geen resultaat is behaald.
  2. De coach moet aangeven en aantonen dat het programma gedetaileerd is gevolgd en er geen twijfel is dat de voeding, training, beweging en andere coaching adviezen voor een langere periode exact zijn gevolgd.

Conclusie: om in aanmerking te komen voor een niet goed geld terug garantie moet duidelijk aantoonbaar zijn dat er op geen wijze resultaat is behaald ondanks dat het programma en de adviezen gedetaileerd en voor langere tijd (minimaal 3 maanden) zijn opgevolgd.

Mocht je een vraag hebben die er niet tussen staat. Stuur dan even een WhatsApp dan helpen we je graag verder! 🙂